MediaLane Theater Nieuws

MediaLane Theater, de theatertak van MediaLane, het bedrijf van Iris van den Ende, heeft vanaf het begin van het theaterseizoen 2024-2025 een belang in de bedrijven van Ruud de Graaf & Hans Cornelissen.

Met de gedeeltelijke overname is ook het impresariaat Impact Entertainment gemoeid evenals DG Theater (internationaal schouwburgaanbod). Door de bundeling van de krachten kan Impact Entertainment de planning van de musicaltitels beter afstemmen en ontstaat er een groter netwerk om hedendaagse klassiekers van de internationale theatermarkt, zoals Message in a Bottle en SIX, te blijven scouten. Beide bedrijven – MediaLane Theater en De Graaf & Cornelissen Entertainment – blijven onder hun eigen naam werken, met hun eigen personeel.

Miel Gouda, directeur van MediaLane Theater: “Er is een groot publiek dat graag in eigen woonplaats of regio naar het theater gaat. Door deze samenwerking kunnen we de beste musicaltitels naar het publiek en de theaters in het land toe blijven brengen. Een onvergetelijke theateravond in de buurt is daarmee gegarandeerd.

Iris van den Ende, CEO MediaLane: “Ruud de Graaf en Hans Cornelissen zijn niet meer weg te denken uit ons musicallandschap. Wij delen met hen de liefde voor de ontwikkeling van oorspronkelijke producties én een oog voor bijzonder buitenlands aanbod. We zijn er trots op dat wij partner zijn geworden van hun mooie bedrijf, dat zelfstandig zal blijven opereren.”

Ruud de Graaf & Hans Cornelissen: “Met succesvolle producties als Les Misérables en Message in a Bottle en titels als Josephine B, Hairspray en West Side Story in het vooruitzicht, zijn wij na ruim twintig jaar en circa zestig producties, klaar voor een volgende stap. Samenwerking is daarbij voor ons een logische keuze. We verheugen ons erop om samen met MediaLane Theater nog meer mooie producties te produceren. Altijd vanuit de liefde voor het vertellen van een verhaal, dat mooi aansluit bij de ambitie die de familie Van den Ende altijd heeft nagestreefd.”

Terug naar overzicht